Projekt: Stručnom praksom u EU do kompetencija za tržište rada
I druga grupa krenula je put Bolonje. U grupi je 25 učenika svih zanimanja Tehničke škole Sisak koji će odradidit trotjednu stručnu prasku u kompanijama u grudu Bolonji.
Više na fb progfilu: https://www.facebook.com/davor.malovic.37
Učenici Tehničke škole Sisak tijekom boravka na stručnoj praksi u Bolonji u sklopu projekta "Stručnom praksom u EU do kompetencija za tržište rada" koji je finanicran u sklopu programa ERASMUS+ posjetili u Veneciju. Pod pratnjom stručnog vodiča učenici su se upoznali sa ljepotama ovog znamenitog talijanskog grada.
Osmi Venecije učenici su posjetili i muzej tvrtke Ferari u Modeni i ostali zapanjeni onim što su vidjeli.
Projekt: Stručnom praksom do kompetencija za tržište rada
Dana 5. studenog 2017. u sklopu projekta “Stručnom praksom u EU do kompetencija za tržište rada” krenula je prva grupa učenika na trotjednu stručnu praksu u Bolonju. Na stručnu praksu su otputovali: Leon Milinović, Dominik Jurčak, Mario Kunčić i Mario Oršulić, zanimanja strojatski računalni tehničar, Tomislav Kunstl, Domagoj Slabinjac, Tomislav Ličina, Antun Malčić, zanimanja tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom, Patrik Miškulin, Goran Smernić, Mihael Vago, Fran Šušić zanimanja tehničar za elektroniku, Franko Korzo, Dominik Babić, Dinčir Karlo, Antonio Žugaj zanimanja tehničar za računalstvo i Hrvoje Šoštarić, Luka Cestarić, Anamarija Butić, Valentina Kovač zanimanja ekološki tehničar. Učenici će u Bolonji provesti tri tjedna i tijekom ta tri tjedna radit će u kompanijama ovisno s svom zanimanju i iskazanim kompetencijama. Osim stručne prakse učenici će imati i bogat kulturni program. Obići će Bolonju, posjetiti Veneciju i muzej Ferarija.
STRUČNOM PRAKSOM U EU DO KOMPETENCIJA ZA TRŽIŠTE RADA
Projekt "Stručnom praksom u EU do kompetencija za će tržište rada" namijenjen je učenicima Tehničke škole Sisak. Projekt je zamišljen kao odgovor na povećane potrebe učenika Tehničke škole Sisak za stjecanjem radnog iskustva i znanja i vještina temeljenih na radu. U Tehničkoj školi Sisak obrazuju se učenici u području strojarstva, elektrotehnike, ekologije i kemijske tehnologije za zanimanja strojarski računalni tehničar, tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom, tehničar za elektroniku, tehničar za računalstvo i ekološki tehničar. Nakon završetka obrazovanja učenici stječu zvanje tehničara i kompetencije s kojima konkuriraju za posao na tržištu rada. Nastojeći da kompetencije učenika koji završe obrazovanje u školi budu što konkurentnije na tržištu rada Tehnička škola Sisak zadnjih desetak godina provodi brojne aktivnosti kojima je zajednički cilj povećanje kvalitete škole, što u konačnici rezultira povećanjem kompetencija učenika koji završavaju školu. Kako je jedan od strateških ciljeva EU za razdoblje 2011-2020 poboljšanje kvalitete i učinkovitosti strukovnog obrazovanja sa zadatkom da strukovno obrazovanje odgovori potrebama tržišta rada i u budućnosti dovede do gospodarskog napretka EU i njenih članica, tako se i Tehnička škola Sisak okrenula zadatku da podigne kvalitetu strukovnog obrazovanja u školi. Tako su uvedeni novi eksperimentalni kurikulumi iz zanimanja strojarski računalni tehničar, tehničar za elektroniku i tehničar za računalstvo. Osnovna karakteristika tih novih kurikuluma je potpuno novi koncept obrazovanja okrenut ishodima učenja. Kurikulumi su osuvremenjeni i u njih su uključeni sadržaji relevantni na tržištu rada. Učenici zatim mogu birati između nekoliko ponuđenih modula koji imaju različite nastavne predmete i vode do različitih ishoda učenja, a uspostavljen je i sustav kreditnih bodova za uspoređivanje kvalifikacija sa srodnim kvalifikacijama iz drugih zemalja EU. U zanimanjima u kojima nisu uvedeni novi kurikulumi, uvedeni su u nastavu brojni novi sadržaji i nove metode poučavanja kako bi kurikulumi bili što bliži kompetencijama potrebnim na tržištu rada. Opremljeni su novi praktikumi, nabavljena je nova oprema, a nastavnici su usavršavanjem stekli kompetencije da mogu u svoje kurikulume uvoditi nove metode i nastavne sadržaje prateći razvoj tehnologije. Osim toga škola provodi brojne inovativne projekte, a učenici sa svojim radovima sudjeluju na sajmovima inovacija gdje redovito osvajaju vrijedne nagrade. Jedan od najpoznatijih projekata je utrka solarnih automobila ulicama Grada Siska. Provodeći sve ove aktivnosti učenici Tehničke škole Sisak dobivaju znanja i vještine koje su danas konkurentne na tržištu rada. Ono što im još nedostaje u obrazovanju je praktično iskustvo rada u poduzećima. Zbog toga smo se odlučili na organizaciju stručne prakse kroz mobilnost učenika u poduzeća u EU. U ovom projektu odlučili smo se na organiziranje stručne prakse u gradu Bolonji u Italiji, kako bi učenici mogli u jednom potpuno novom radnom okruženju primijeniti svoja naučena znanja i vještine. Time će učenici razviti i svoje profesionalne i komunikacijske vještine, snalažljivost i samostalnost u jednoj potpuno drugačijoj životnoj okolini, steći će poslovne kontakte, usavršiti engleski jezik i naučiti osnove talijanskog jezika, te upoznati kulturu jedne nove zemlje. Osim toga u životopisu će dobiti jednu vrlo rijetku stavku iskustva rada u inozemstvu, koja će ih razlikovati od ostalih kandidata za zapošljavanje, a svoje kompetencije će moći i dokazati jer će posjedovati Europass mobility dokument. Pri tome treba napomenuti da je stručna praksa, odnosno radno iskustvo jedna od ključnih kompetencija koje se traže kod zaposlenja. Mogućnost da kroz program Erasmus+ osiguramo učenicima praktično iskustvo rada u poduzećima predstavlja nam idealan alat za podizanje kompetencija naših učenika.
Glavni cilj projekta je zato povećanje kompetencija učenika Tehničke škole Sisak s ciljem povećanja konkurentnosti na tržištu rada.
Specifični cilj ovog projekta je da učenici obavljanjem stručne prakse u poduzećima povećaju svoja znanja i vještine i to temeljna znanja i vještine struke, te steknu nova znanja i vještine temeljena na iskustvu praktičnog rada u poduzećima. Učenici će proširiti i svoje jezične i komunikacijske kompetencije i steći nove kulturološke kompetencije.
Projekt "Stručnom praksom u EU do kompetencija za će tržište rada" realizirat se kroz stručni praksu učenika Tehničke škole Sisak u tvrtkama koje su smještene u okolici grada Bolonje u Italiji. Ciljevi projekta ostvarit će se kroz trotjednu mobilnost učenika u poduzećima u gradu Bolonji i pokrajini Emillio – Romagne koja je jedna od industrijski najrazvijenijih pokrajina u Europskoj Uniji s najvećim BDP-om po stanovniku Italiji. Učenici će obaviti stručnu praksu u ukupno 20 poduzeća i kroz tri tjedna realizirati planirani plan i program stručne prakse.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |