KORAK DALJE U OSIGURANJU KVALITETE
STRUKOVNOG OBRAZOVANJA KROZ MODERNIZACIJU POSTOJEĆIH KURIKULUMA
Tehnička škola Slavonski Brod, kao koordinator nacionalnog konzorcija, provela je još jedan projekt mobilnosti, ovaj put nastavnog i nenastvanog osoblja. Projekt financira Europska unija, a sredstva je odobrila Agencija za mobilnost i programe EU u sklopu Erasmus+ programa KA1 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.
Projektom Step4VET ostverena je mobilnost 12 sudionika u Espoo (Finska) u razdoblju od 3.4.2016.-10.4.2016.
Tehnička škola Slavonski Brod djelovala je kao koordinator nacionalnog konzorcija koji čine još tri strukovne škole iz regije i to: Tehnička škola Sisak, Tehnička škola Županja i Tehnička škola Požega. Partnerska ustanova u ovome projektu je bila finska Omnia, ustanova koja je 2013. primila državnu nagradu za kvalitetu u obrazovanju uz priznanje za najinovativnije okruženje za učenje.
Ispred Tehničke škole Sisak na mobilnosti su sudjelovali ravnatelj Davor Malović, dipl. ing. i nastavnik Mario Kus, dipl. ing.
Cilj projekta Step4VET je modernizacija postojećih kurikuluma partnerskih ustanova kroz inovativne pristupe Finskog obrazovnog modela u strukovnim obrazovnim programima te jačanje kapaciteta ustanova nacionalnog konzorcija na regionalnoj razini.
Ključne vrijednosti na kojem počiva cijelo društvo Finske, a time i obrazovni sustav, su POVJERENJE I ODGOVORNOST. Ove vrijednosti vidljive su u svim dijelovima profesionlanog i društvenog života, a na tim temeljima je finsko obrazovanje prepoznato u svijetu kao model uspješnog obrazovanja za 21.st..
Sudionici mobilnosti imali su priliku prisustvovati predavanjima, radionicama te posjeti nastavi i na taj način saznati u čemu je tajna iznimnog uspjeha finskog obrazovnog sustava. Sudionici su imali priliku saznati zašto je Omnia predvodnik u državnim i međunarodnim projektima za razvoj obrazovanja koji se temelje na sistematičnim i održivim rješenjima osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju te strukovnom obrazovanju i učenju kroz rad. Sudionici su posjetili učilište Omnia, koje nudi više srednjoškolsko i strukovno obrazovanje za mlade nakon gimnazije ili općeg višeg srednjoškolskog obrazovanja, Centra za obrazovanje odraslih Omnia, Omnia centar za obrazovanje kroz rad/ naukovanje, koji nudi strukovno obrazovanje organizirano na radnom mjestu, dopunjeno teorijskim predmetima Omnia radionice za mlade, InnoOmnia, državno i međunarodno priznat centar za cjeloživotno učenje i poduzetništvo te Omnia centar za partnerstva u obrazovanju koja razvijaju i koordiniraju međunarodne projekte povećanja kapaciteta i programe profesionalnog razvoja. Imali su priliku prisustvovati nastavi, razmjeniti iskustva s finskim kolegama te razgovarati s učenicima o njihovim iskustvima u dosadašnjem obrazovanju.
Sudionici su saznali na koji način Omnia djeluje na razvoju postojećih i novih kurikuluma te kako razvija inovativni pristup obrazovanju i povezuje ga sa poduzetništvom te na internacionalizaciji ustanove u vidu razvoja partnerstva na europskoj i međunarodnoj razini.
Kroz modernizaciju kurikuluma, a sve u skladu s potrebama tržišta rada, sudionici mobilnosti su kroz predavanja stručnjaka za razvoj kurikuluma(Ms. Sirije Hassinen, Ms. Kirsti Nopanen, Mr. Esko Lius, Mr. Jouko Kivimetsä i dr.) saznali kako Omnia pred nastavnike postavlja izazov izlaska iz ustaljenih načina rada i prihvaćanje suvremenih metoda poučavanja 21.stoljeća. Povezujući usavršavanje nastavnika, provođenje novih pedagoških smjernica i osmišljavajući pozitivno okruženje za učenje, Omnia uspijeva ponuditi vrhunski primjer profesionalnog razvoja, kao i nova rješenja kojima mogu zainteresirati učenike, stvarajući od njih gospodare svojih cjeloživotnih putova učenja. Isto tako, Omnia je dom jedinstvenog poduzetničkog centra. Okupljajući poduzetnike, učenike i nastavnike sa svih razina obrazovanja, InnoOmnia ruši granice i radikalna je inovacija koja ujedinjuje domene učenja i posla.
Pod vođenjem škole u 21. st. finski obrazovni sustav podrazumijeva izradu individualnog plana rada (Individual study path) za svakog učenika te samoprocjenu. Obrazovni sustav nema ocjenjivanja a naglasak je stavljen na učenje u stvarnom radnom okruženju. Uspjeh učenika koji završava svoje strukovno obrazovanje procjenjuje se demonstracijom vještina (Demonstration of skills) na radnom mjestu u kojem sudjeluju učenik, mentor i instruktor na radnom mjestu.
U skladu s ishodima projekta Step4VET sudionici mobilnosti su svoja pitanja u razgovoru s kolegama usmjerili upravo prema razvojnom procesu takvom pristupu poučavanju, izradi kurikuluma za pojedina strukovna zanimanja digitalnom okruženju za učenje, uključujući i programe/alate te pedagoške tehnike i metoda učenja.
Očekivani ishodi projekta su: smjernice za modernizaciju školskog kurikuluma i Europskog razvojnog plan ustanova nacionalnog konzorcija, preispitati opseg i parametare razvoja školskog kurikuluma na temelju iskustava mobilnosti, kroz proces implementacije primjeniti nove vještine i kompetencija u radu, ostvariti prijenos inovacija za daljnji razvoj školskog kurikuluma, samoprocijeniti dosadašnji rad i stvoriti uvjete za poboljšanje istog.
U kuluturološkom dijelu programa partneri su osigurali različita predavanja i susrete kojima su se sudionici mogli upoznati sa zemljom domaćinom, njezinim kulturnim i prirodnim obilježjima, stilom života te zahtjevnim finskim jezikom. Sudionici su se upoznali sa povjesnim i kulturnim obilježjima Helsinkija, posjetili glavne znamenitosti finskog glavnog grada, imali priliku isprobati tradicionalnu finsku kuhinju te posjetiti brojne kuluturne sadržaje koje nudi Helsinki.
Korak dalje u osiguranju kvalitete strukovnog obrazovanja kroz modernizaciju postojećih kurikuluma
Step4VET
Nastavnici Tehničke škole Sisak sudjeluju u projektu "Korak dalje u osiguranju kvalitete strukovnog obrazovanja kroz modernizaciju postojećih kurikuluma" u sklopu nacionalnog konzorcija čiji je koordinator Tehnička škola Slavonski Brod, a sudjeluju još Tehnička škola Sisak, Tehnička škola Požega i Tehnička škola Županja
Opis projekta
Cilj projekta Step4VET je modernizacija postojećih kurikuluma partnerskih ustanova kroz inovativne pristupe Finskog obrazovnog modela u strukovnim obrazovnim programima te jačanje kapaciteta ustanova nacionalnog konzorcija na regionalnoj razini.
Ishodi
Sudionici mobilnosti će tijekom mobilnosti posjetiti obrazovne institucije InnoOmnia, Omnia College, Omnia Apprenticeship Training Centre i mnoge druge u kojima će putem prezentacija, rasprava na okruglim stolovima i sudjelovanja na nastavi (job shadowing) steći nova znanja, iskustva i na taj način nastavnici će:
osmisliti smjernice za modernizaciju školskog kurikuluma
preispitati opseg i parametare razvoja školskog kurikuluma
razmjeniti znanja i iskustava te koristiti nove vještine i kompetencija u radu
kritički prosuđivati profesionalno iskustvo u stranoj radnoj okolini
razviti osjećaj europskog građanstva
ostvariti prijenos inovacija za daljnji razvoj školskog kurikuluma
povećati jezične kompetencije
povećati suradnju sudionika i toleranciju na različitost
samoprocijeniti dosadašnji rad i stvoriti uvjete za poboljšanje istog
kreativni i inovativni pristup sudionika u razvoju školskog kurikuluma na temelju iskustva mobilnosti
modernizacijom školskih kurikuluma povećati konkurentnost učenika na europskom tržištu rada
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |